header cartoontjes logo laten maken

Het eerste wat een ondernemer gaat uitbesteden? Die gaat een logo laten maken bij Cartoontjes.nl

Inhoudsopgave

Logo laten maken

Heb het goed voor elkaar met een bedrijfslogo dat gezien mag worden. De professionele uitstraling is het vooraanzicht van ieders bedrijf. Laat een uniek logo maken voor jouw onderneming. Alles met de hand getekend door erkend artiest. Dat is zoveel beter dan wat bij elkaar (laten) knippen en plakken toch?

Waar moet een goed logo aan voldoen?

Een goed logo is onderscheidend, passend, praktisch, grafisch en eenvoudig van vorm, en het brengt de beoogde boodschap van de eigenaar over. Een concept of “betekenis” zit meestal achter een effectief logo en het communiceert de beoogde boodschap.

Een logo moet op elk formaat kunnen worden afgedrukt en in de meeste gevallen zonder kleur effectief zijn. Een geweldig logo komt in wezen neer op twee dingen: een geweldig concept en een geweldige uitvoering.

Waarom een logo belangrijk is

Wanneer u alle factoren overweegt die bij het opbouwen van een bedrijf betrokken zijn, lijkt het maken van een logo misschien niet de hoogste prioriteit. “Misschien heb ik helemaal geen logo nodig”, fluistert een stemmetje in je achterhoofd. Luister niet naar die stem; hij kon niet meer verkeerd zijn. Het hebben van een logo is een integraal onderdeel van het succesvol maken van uw merk – net als het hebben van hoogwaardige producten en positieve verwijzingen.

Dus, waarom is een logo belangrijk? Omdat het de aandacht trekt, een sterke eerste indruk maakt, de basis vormt van uw merkidentiteit, gedenkwaardig is, u scheidt van de concurrentie, merkloyaliteit bevordert en wordt verwacht door uw publiek.
logo op shirt

1: Het trekt de aandacht

De aandachtsspanne is tegenwoordig kort, vooral bij consumenten.

Zoals de zaken er nu voorstaan, hebben bedrijven ongeveer 2 seconden om potentiële klanten ervan te overtuigen dat hun producten het overwegen waard zijn.

Een logo kan snel de aandacht van de kijker trekken en de kernwaarden van een bedrijf op een interessante manier overbrengen.

Die korte aandachtsspanne – je weet wel, degene die ervoor zorgt dat consumenten je bedrijf beoordelen op het uiterlijk – kan in je voordeel werken, als je een solide logo hebt om voor je bedrijf te spreken.

2. Het maakt een sterke eerste indruk

Je hebt één kans om dit goed te krijgen.

Een logo is de eerste kennismaking van een bedrijf met consumenten. Als het goed is ontworpen, kan het de interesse van het publiek wekken en hen uitnodigen om meer over het bedrijf te weten te komen; zo niet, dan heb je zojuist een potentieel klantenbestand van je vervreemd en je bedrijf in feite getankt.

(We maken een grapje – een soort van.)

 

Deze eerste indruk is uw manier om onmiddellijk eigenaarschap te communiceren over het product of de producten die u verkoopt of de niche die u domineert.

Biedt u damesbasketballen aan met een verbeterde grip? Is uw financieel advies vooral nuttig voor zzp? Uw logo introduceert uw bedrijf vanaf het begin als autoriteit in uw professionele ruimte.

logo laten maken en bedrukken

3. Het is de basis van uw merkidentiteit

Succesvolle branding gaat over het vertellen van een verhaal dat de emoties van klanten zal beïnvloeden – duidelijk en eenvoudig.

En hoewel het waar is dat logo laten maken slechts een onderdeel is van het merk van een bedrijf, dient het als de basis voor het hele verhaal waarop het merk is gebouwd.

Kleuren, tonen, lettertypen – dit alles wordt bepaald door het verhaal dat je probeert te vertellen, en je logo vormt het decor voor dit verhaal.

Deze elementen zullen later van uw logo worden vertaald naar al uw merkmaterialen – briefpapier, visitekaartjes, bestemmingspagina’s, noem maar op – waardoor een concrete, verkoopbare merkidentiteit ontstaat.

4. Het is onvergetelijk

Uw logo laten maken leidt het paard (uw publiek) naar het water (uw bedrijf).

Logo’s zijn een identificatiepunt; ze zijn het symbool dat klanten gebruiken om uw merk te herkennen. In het ideale geval wilt u dat mensen de aanblik van uw logo onmiddellijk verbinden met de herinnering aan wat uw bedrijf doet – en, nog belangrijker, hoe ze zich voelen.

Omdat een goed logo een visueel, esthetisch aantrekkelijk element is, roept het een positieve herinnering aan uw merk op die de naam van uw bedrijf alleen misschien niet doet.

En als we allemaal eerlijk zijn, zal een deel van uw publiek waarschijnlijk de naam van uw bedrijf vergeten (vat het niet persoonlijk op – het is de menselijke natuur), maar ze zullen uw logo onmiddellijk associëren met hun herinneringen aan uw merk.

kleding met logo

5: Het scheidt u van de concurrentie

Durf anders te zijn met uw website logo laten maken, want uw bedrijfslogo vertelt de consument waarom uw bedrijf uniek is. Natuurlijk, misschien zijn er 50 andere coffeeshops in je stad, maar die van jou is de enige die zich inzet voor duurzaamheid, en je groene, aardse logo maakt die boodschap duidelijk.

Een goed ontworpen bedrijfslogo kan alles communiceren, van de achtergrond van het bedrijf (professioneel, ontspannen, leuk) tot hun missie (entertainment, efficiëntie en innovatie) door middel van het juiste pictogram of het juiste lettertype.

Met andere woorden, uw logo is het forum om uw waarden over te brengen en consumenten te laten zien waarom u niet bent zoals uw concurrenten – u bent beter.

6. Het bevordert merkloyaliteit

Zeg het met mij: consumenten hunkeren naar consistentie.

Naarmate uw merk groeit, zal uw logo bekender worden bij een breed scala aan consumenten, en deze bekendheid creëert de perceptie dat u betrouwbaar en toegankelijk bent.

Denk er eens over na: als je aan het winkelen bent voor trainingsuitrusting en plotseling een trainingsbroek ziet met de Nike swoosh, ben je meteen klaar om te kopen. Waarom? Want met Nike-kleding weet je dat je in veilige handen bent; Nike is een merk dat je vertrouwt. Vertrouwen is gebaseerd op een goed ontworpen logo en merkentrouw is snel te volgen.

Als ze je eenmaal leuk vinden, zullen je klanten je keer op keer opzoeken – en je logo is hetgene waar ze als eerste naar zullen zoeken.

7. Je publiek verwacht het

Uw logo is het eerste waar uw publiek naar op zoek is wanneer ze uitingen van uw merk zien. Het moet centraal staan ​​in al uw marketingmateriaal, zoals visitekaartjes, flyers, advertenties, enz.

Als je geen logo hebt (en een logo dat opvalt), mis je een kans om je bedrijf in de hoofden van je publiek te laten blijven.

Hoe ontwikkel je een sterke merkidentiteit?

Weet wie je bent
Voordat je weet uit welke tastbare elementen je je merkidentiteit wilt maken, moet je weten wie je bent als merk.

mooi speels  merkidentiteitsontwerp voor taco shop
Een kleurrijk, speels en leuk merkidentiteitsontwerp van pecas
Wie je bent als merk, bestaat uit een paar belangrijke elementen:

  • Jouw missie (wat is jouw “waarom?”)
  • Uw waarden (welke overtuigingen drijven uw bedrijf?)
  • Uw merkpersoonlijkheid (als uw merk een persoon was, wat voor soort persoonlijkheid zouden ze dan hebben?)
  • Jouw unieke positionering (hoe onderscheid je je van de concurrentie?)
  • Uw merkstem (als uw merk een persoon was, hoe zou het dan communiceren?)
  • Deze elementen bepalen uw merk en voordat u begint met het opbouwen van uw merkidentiteit, is het belangrijk dat u een duidelijk begrip van elk heeft.

Als je problemen hebt om erachter te komen wie je precies bent, maak je dan geen zorgen. Soms heb je alleen maar een simpele brainstorm nodig om duidelijkheid te krijgen over wie je bent als merk.

Vraag jezelf:

  • Waarom zijn we met dit bedrijf begonnen?
  • Wat zijn overtuigingen en waarden die voor ons als bedrijf belangrijk zijn?
  • Wat doen wij beter dan wie dan ook?
  • Wat maakt ons speciaal?
    Als we ons merk in drie woorden zouden kunnen omschrijven, welke zouden dat dan zijn?
  • Wat zijn de drie woorden die we zouden willen dat onze klanten gebruiken om ons te beschrijven?
  • Je kunt ook dit geweldige branding-werkboek van adviesbureau PricewaterhouseCoopers bekijken. Hoewel dit werkboek is gericht op personal branding, werken de strategieën voor elk type bedrijfsmodel.

Als je eenmaal hebt vastgelegd wie je bent als merk, is het tijd om de identiteit op te bouwen en het logo te laten maken die je merk tot leven brengt en laat zien wie je bent aan de mensen die er het meest toe doen: je klanten.

Contact logo laten maken

Site pagina